خمیر دندان

بهترین خمیر دندان دنیا

بهترین خمیر دندان دنیا

امروزه بهداشت دهان و دندان راهکار های بسیاری دارد و بسیاری بر سر این راهکار ها اختلاف نظر دارند که در این مقاله به شکل کامل به این موضوغ میپردازیم. یکی از راه های درست و کاربردی برای رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از بهترین خمیر دندان دنیا است. اسم بهترین خمیر دندان جهان که آمد شاید فکر کنید یک خمیر دندان است؛ اما این نکته را باید بگوییم که بسته به دندان ها، رده سنی، استفاده از چیز های مختلف مانند سیگار و کلی موارد دیگر بهترین خمیر دندان برای شما تغییر می‌کند.

حالا چطور می‌توانیم به این خمیر دندان های دسترسی داشته باشیم و به شکل کلی این خمیر دندان های درجه یک چه ویژگی هایی باید داشته باشند. امروزه انواع مختلفی از خمیر دندان در جهان یافت میشود اما آیا همه این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟ آیا میتوانیم به راحتی و با اطمینان سلامت دندان های خود را به این خمیر دندان ها بسپاریم؟ در ادامه به شکل کامل در این ارتباط به بحث و بررسی میپردازیم.

راهکار های پیدا کردن برترین خمیر دندان جهان

بهترین خمیر دندان دنیا

خمیر دندان یکی از محصولات بهداشتی است که بیشترین مصرف را در بین مردم داراست. از همین رو کیفیت این محصول قطعا اهمیت ویژه ای برای کاربران آن خواهد داشت.

این محصول با قدرت پا کنندکی به پاک کردن پلاک ها و باکتری ها از روی دندان ها و لثه کمک میکند. به طور کلی خمیر دندان یکی از حیاتی ترین محصولات مراقبتی و سلامتی به شمار میرود. یکی دیگر از وظایف خمیر دندان برطرف کردن پوسیدگی ها و تقویت مینای دندان است، خمیر دندان های امروزی از موادی ساخته میشوند که توانایی تمیز کردن دندان های شما بدون هیچگونه آسیبی را دارند. اما سوال بسیار مهم در این باره این است که آیا تمامی خمیر دندان های جهان این قابلیت را دارند؟ قطعا اینطور نیست و تمامی محصولاتی که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرند با کیفیت همسان ساخته نمی‌شود.

پس باید بدانیم که چگونه از بین این همه برند و محصولات متنوع محصول مناسب و سازگار با خودمان را پیدا کنیم. البته لازم به ذکر است که موادی که برای تولید خمیر دندان مورد استفاده قرار میگیره به شکل کلی باید یکسان باشد و اتفاقا همین تفاوت های جزئی محصول خوب را متمایز خواهد کرد.

خمیر دندان ها به طور کلی از فرمولاسیون های مشابهی استفاده میکنند، دقت کنید مشابه هستن اما دقیقا یکسان نیستند. در زیر به برخی از موادی که در ساخت خمیر دندان استفاده میشود خواهیم پرداخت.

انواع خمیر دندان:

  • فلوراید: اکثر خمیردندان های موجود در بازار از این ماده معدنی استفاده میکنند که تاثیر مستقیم در جلوگیری از پوسیدگی دندان را دارد.
  • مواد های ساینده: در علم امروز مواد های ساینده بسیاری وجود دارند که از تمام آن ها در خمیر دندان های مختلف استفاده می‌شود که به طور کلی وظیفه این ماده جلوگیری از تجمع پلا ک ها رو دندان هست.
  • دترجنت: این ماده کاربرد درمانی خاصی ندارد و صرفا برا کف کردن استفاده میشود تا استفاده از خمیر دندان را راحت تر کند.
  • هومکتانت: این ماده هم مانند دترجنت کاربرد درمانی خاصی ندارد بلکه برای نگهدای آب در بافت خمیر دندان استفاده میشود و به دلیل وجود همین ماده است که خمیر دندان ها خشک نمیشوند و بسیار منعطف و حالت پذیر هستند.
  • طعم دهنده ها: اکثر تولید کنندگان این محصول برای ایجاد حس بهتر در مشتری از طعم دهنده استفاده میکنند تا بتوانند حس بهتری را نسبت به شرکت های رقیب برای مشتری فراهم کنند.
  • رنگ: این مورد عجیب است اما حقیقت دارد، اکثر شرکت ها و برند های تولید کننده خمیر دندان از رنگ در محصول خود استفاده میکنند تا شکل و استایل جذاب تری به محصول خودشان ببخشند. این محصولات رنگی اکثرا برای کودکان تولید میشوند تا اشتیاق بیشتری به مصرف خمیر دندان داشته باشند.

ظاهر بهترین خمیر دندان دنیا به چه شکل است ؟

بهترین خمیر دندان دنیا برای کودکان

ظاهر خمیر دندان ها تفاوت زیادی با هم ندارند ولی به شکل کلی به 3 حالت مختلف به مردم عرضه میشود که به شرح زیر است :

خمیر دندان های خمیری: این محصول همان خمیر دندان های رایج هستند که به شکل خمیر هستند و به صورت رنگی و سفید به مشتریان عرضه میشود. دقت کنید که این مدل از خمیر دندان ها برای بزرگسالان طراحی شده است و برای کودکان باید از محصولاتی خاص تر استفاده کنید.

خمیر دندان ژله ای: این خمیر ها از نظر ظاهری شبیه به همیری ها هستند و تفاوت آن در میزان شفافیت آن است و به نظر شفاف تر هستند. علاوه بر این حالت ژله ای نیز دارند و لزرشی شبیه به ژله در آن ها حس میشود. این خمیر ها اغلب برای کودکان تولید میشود اما در برخی برند ها دیده شده که این محصول برای بزرگسالان نیز فرموله شده است. یکی از بهترین خمیر دندان های دنیا همین خمیر دندان ژله ای است که جنس و بافت بی نظیری دارد.

خمیر دندان ژل مایع: این محصول به نسبت دو مورد قبلی جدیدتر است و بیشتر مناسب کودکان است. البته احتمالا در آینده ای نزدیک این محصول نیز توسط برند ها برای بزرگسالان نیز تولید میشود.

خمیر دندان های کودکان

دقت کنید که وقتی از خمیر دندان های مخصوص کودکان صحبت میکنیم در ارتباط با فرمول خمیر دندان ها صحبت میکنیم. مثلا رنگی بودن یک خمیر هیچ ارتباطی با مناسب بودن آن برای کودکان ندارد. همچنین ژله ای بودن خمیر ها نیز نمیتواند هیچ ارتباطی با مصرف کودکان داشته باشد. خمیر دندان باید از نظر فرمولی برای کودکان فرموله شده باشد.

کودکان به طور کلی دندان های حساس تری دارند و همچنین لثه های آسیب پذیری دارند. محصولاتی که برای کودکان مورد استفاده قرار میگیرد باید از مواد ساینده کمتری استفاده کرده باشند تا آسیبی به لثه و دندان های فرزندانمان وارد نکند. همچنین این خمیر ها دارای فلوراید کمتری هستند چرا که بسیار دیده شده که خمیر دندان توسط کودک خورده میشود و فلوراید میتوان آسیب جدی به کودکان وارد کند.

انواع خمیر دندان های خاص

خمیر دندان برای کودکان

انواع مختلفی از خمیر دندان در جهان وجود دارد که هر کدام از این ها برای مشکل خاصی هستند، آشنایی با این محصولات خاص حتما به شما دربراه انتخاب بهترین خمیر دندان دنیا کمک خواهد کرد. در زیر تعدادی از این موارد را ببینیم.

خمیر دندان حاوی فلوراید : قطعا اگر نظر دندانپزشکان را بپرسیم همه آن ها این نوع خمیر را بهترین معرفی خواهند کرد. بی دلیل هم نیست. این خمیر دندان های به تقویت مینای دندان کمک بسیاری خواهند کرد و مخصوصا برای کسانی که دچار پوسیدگی دندان هستند. تنها مشکل این محصول طعم و بافت آن است که بسیاری از مردم با آن مشکل دارند. نکته بسیار مهم در باره این محصولات این است که استفاده بیش از حد از این محصول میتواند باعث ایجاد بکه های سفید و قهوه ای روی دندان های بشود، پس حتما قبل از استفاده طریقه مصرف آن را پیگیری کنید.

خمیر دندان های ضد تارتار: حتما براتون سوال پیش اومده که اصلا تارتار چیه؟ روی دندان های پلاک هایی نهفته هستند و مدام در حال افزایش هستند، زمانی که این پلاک های سفت بشوند تارتار را به وجود خواهند آورد. تارتار مهمترین عامل در ابتلا به بیماری لثه است. از این رو شرکت های سازنده خمیر دندان اقدام به تولید خمیر هایی با نام ضد تارتار شدند تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوانید به راحتی با استفاده زا این خمیر ها سلامتی دندان های خود را تضمین کنید. دقت کنید که این محصولات برای تارتار های بسیار زیاد ثابل استفاده نیستند و حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید، همچنین استفاده زیاد از این خمیر دندان موجب فرسایش مینای دندان ها و حساسیت خواهد شد.

بهترین خمیر دندان دنیا برای شما کدام است؟

  • خمیر دندان سفید کننده: همانطور که از اسم این محصول معلوم است، این محصولات برای سفیدی دندان ها تولید و فرموله شدند. البته که این خمیردندان‌ها فقط برای سفید سازی سطحی است و برای موارد پیچیده‌تر به هیچ عنوان قابل قیاس با روش های تخصصی و مراجعه به پزشک نخواهد بود. این محصول نیز با استفاده بیش از حد به دندان‌های آسیب جدی وارد خواهد کرد.
  • خمیر دندان‌های ضد حساسیت: این محصول برای افرادی که حساسیت دارند مناسب است. این حساسیت ها شامل حساسیت به گرما و سرما هم میشود و این افراد میتوانند به راحتی با استفاده از این محصولات از حساسیت دندان های خود جلوگیری کنند.
  • خمیر دندان طبیعی: این محصولات با مواد طبیعی مانند جوش شیرین ساخته می‌شوند و برای کسانی که اعتقاد به استفاده از خمیر‌های طبیعی دارند محصول فوق العاده ای خواهد بود. اما دقت کنید که این محصولات هرگز دارای فلوراید نیستند و توان زیادی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان شما ندارند.
  • خمیر دندان‌های مخصوص افرادی سیگاری: مصرف سیگار و دخانیات روی دندان ها ایجاد جرم های زرد رنگ میکند و این خمیر‌ها خاصیت جرم گیری دارد و این جرم ها را از دندان های شما میزداید.
  • خمیر دندان‌های کودکان: این نوع از محصولات اصولا از فلوراید کمتری استفاده کردند چرا که کودکان ممکن است خمیر دندان را بخورند و فلوراید می‌تواند برای کودکان مضر باشد. همچنین در این محصولات از مواد ساینده کمتری استفاده شده است زیرا دندان های کودکان حساسیت بسیار بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به طعم آن اشاره کرد تا برای کودکان جذاب تر باشد و بتوانند استفاده کنند. درون سایت ما می‌توانید بهترین خمیر دندان دنیا برای کودکان را تهیه کنید. خمیر دندان های موجود درون سایت ما ساخت کشور های قوی در جهان است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

چگونه بهترین خمیر دندان دنیا را پیدا کنیم ؟

شما برای اینکه بتوانید به راحتی بهترین خمیر دندان دنیا را برای خود برگزینید باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

محصولات دارای فلوراید

گروهی از دندانپزشکان در آمریکا فلوراید را مهمترین ماده موجود در همیر دندان میدانند. از ویژگی های فلوراید میتوان به محافظت از مینا دندان و جلوگیری پوسیدگی دندان ها اشاره کرد. از این رو خمیر دندان های حاوی فلوراید برترین خمیر دندان ضد پوسیدگی معرفی میشود. اکثرا کارشناسان معتبر دلیل کم شدن پوسیدگی دندان ها در سال های اخیر را وجود مواد معدنی به نام فلوراید در خمیر ها میدانند.

مطالعه برچسب محصول

برای انتخاب یک خمیر مناسب شما باید حتما برچسب های محصولات را مطالعه کنید تا بتوانید محصول مناسب خود را انتخاب کنید. برخی از محصولات اصلا مناسب شما نیستند، برای مثال برخی از محصولات فقط برای افراد بزرگسال مناسب و برخی دیگر فقط برای کودکان است. برخی از افراد که به طور تکراری با زخم های دهانی مواج میشوند بهتر است از محصولاتی اشتفاده کنند که حتما شامل سدیم لوریل سولفات باشد چرا که این ماده بهترین مقابله را با زخم و آفت های دهانی دارند.

انتخاب با توجه به نیاز: کسانی که به مشکل دهانی مبتلا هستند باید با توجه بیشتری محصول مناسب خود را انتخاب کنند، برای مثال کسانی که مشکلاتی از قبیل حساسیت یا مشکلات مشابه دارند باید با انجام تحقیقات محصول مناسب خود را انتخاب کنند.

استفاده از خمیر دندان سفید کننده

اکثر مردم به دنبال دندان های سفید و براق هستند ، اما نمیتوان بدون توجه به عوارض از خمیر های سفید کننده استفاده کرد. استفاده از خمیر دندان های سفید کننده عواض های خاص خودش را داد و ممکن است باعث پوسیدگی دندان ها شود و ایمنی دندان های شما را متزلزل کند. پس این خمیر ها لزوما برترین خمیر دندان جهان نیستند و باید در استفاده از آن ها محتاط بود. به طور کلی توصیه میشود کسانی که دندان های حساسی دارند به هیچ وجه به دنبال خمیر های سفید کننده نروند و برای سفید شدن دندان های از نظر کارشناس و دندان پزشک استفاده کنند.

میزان سایندگی خمیر را بررسی کنید

این محصولات اکثرا شامل مواد ساینده ایهستن که تمیز کردن و سفید کردن دندان ها کمک میکند، اما با توجه به حساست دندان های شما میزان این ساینده میتواند تغییر کند. برای بررسی این موضوع باید به عدد RDA خمیر دندان توجه کنید. محصولاتی که RDA آن ها کمتر از 250 باشد محصولی مناسب برای دندان هستند و اما اگر این عدد بالای 250 باشد میتواند به دندان شما آسیب جدی وارد کند.

از خمیر دندان ضد تارتار استفاده کنید

همانطور که بالاتر گفتیم تارتار نتیجه ایجاد پلاک روی دندان است. هنگامی این پلاک ها سفت شوند به تارتار تبدیل مشوند. وجود تارتار روی دندان میتواند موجب ایجاد بیماری های لثه شود. کسانی که روی دندانشان تارتار است باید از این خمیر ها استفاده کنند. فقط دقت کنید که استفاده از خمیر ها بستگی به نظر دندانپزشک دارد و در صورت تایید دندانپزشک میتوانید از این خمیر برای مقطعی استفاده کنید.

خمیر دندان شیرین نخرید

برخی از این محوصلات مخصوصا محصولاتی که برای کودکان عرضه میشود شامل مقدار زیادی قند هستند. قند آسیب بیشتری را به دندان ها میزند و شما باید از استفاده خمیر دندان شامل قند برای خودتان و فرزندانتان خودداری کنید.

انتخاب برترین خمیر دندان جهان

بهترین خمیر دندان جهان

بر خلاف چیزی که به نظر میرسد اگر بخواهیم واقعا یک خمیر دندان مناسب انتخاب کنیم کار راحتی نیست. تمام مواردی که در بالا ذکر شدند بخشی از نکات مهم در انتخاب این محصول هستند. شما قبل از انتخاب و خرید خمیر دندان مناسب باید تمام این نکات را مورد بررسی قرار دهید تا محصولی مناسب را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این انتخاب برای کودکان به مراتب سخت تر است زیرا کودکان دندان های حساس تری دارند و نباید اجازه دهیم دندان کودکانمان مورد آسیب قرار گیرند. اگر در نظر گرفتن تمام این نکات برای شما کار سخت است میتوانید با مراجعه به پزشک و مشورت کامل در ارتباط با خمیر دندان، محصول مناسب خود را پیدا کنید تا برای استفاده از آن با مشکلی مواجه نشوید.

شما می‌توانید درون وبسایت سانا طب طبرستان خمیر دندان های برند دنیا را مشاهده و در صورت نیاز سفارش دهید تا در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال شود. بهترین خمیر دندان دنیا برای هر فرد و هر سن و سالی می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید درون وبسایت ما مشخصات کامل محصولات را بخوانید و با دانش و اطلاعات بالا سفارش خودتان را ثبت کنید. تمام خمیر دندان های موجود در سایت ما از بهترین کشور های دنیا تهیه می‌شود. پس شما می‌توانید با خیال راحت این محصولات را از سایت ما سفارش دهید و نگرانی از بابت کیفیت محصول نداشته باشید. امیدواریم این مقاله به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *