خمیر دندان

خواص خمیر دندان­ خارجی و کاربرد های آن

خواص خمیر دندان خارجی

خمیر دندان‌­های خارجی از جمله محصولات بهداشتی هستند که برای بهبود بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این خمیر دندان­ها شامل ترکیباتی هستند که مهم‌تر از ترکیبات مورد استفده در این خمیر دندان‌­ها نسبت این ترکیبات است. در این مقاله به بررسی خواص استفاده از خمیر دندان خارجی اشاره خواهیم کرد و نشان خواهیم داد خواص خمیر دندان­ های خارجی چه مواردی هستند.

خواص خمیر دندان­ های خارجی

خمیر دندان­ های خارجی به دلیل ترکیبات موجود و حفظ نسبت مناسب این ترکیبات دارای خواص بسیاری هستند که به بهبود بهداشت دهان و دندان کمک می‌کنند. در زیر به برخی از خواص خمیر دندان­های خارجی اشاره می‌کنیم.

حفظ بهداشت دهان و دندان:

استفاده منظم و صحیح از خمیر دندان­های خارجی، به بهداشت دهان و دندان کمک شایانی می‌کنند. این خمیر دندان­ها با داشتن ترکیبات ضد باکتریال علاوه بر کنترل رشد باکتری­های دهان از پوسیدگی دندان­ها و التهاب لثه جلوگیری می­کنند.

تنظیم PH دهان:

همانطور که می­دانید یکی از علل پوسیدگی دندان­ها اسیدی شدن یا قلایی شدن محیط دهان است. به همین دلیل یکی از خواص خمیر دندان­های خارجی تنظیم PH دهان است. خمیر دندان­ های خارجی به دلیل داشتن تناسب در مواد شوینده و آنتی باکتریال باعث تنظیم PH دهان نیز می­شوند.

از بین بردن بوی نا مطبوع دهان:

خواص استفاده از خمیر دندان خارجی

رفلاکس معده، عفونت دهان، عفونت لثه، فساد مواد غذایی در دهان و… از عوامل ایجاد بوی نامطبوع در دهان هستند. یک خمیر دندان خوب علاوه بر خوشبو کردن دهان پس از استفاده باید بوی خوش دهان را تا زمان شست و شوی مجدد دهان حفظ نماید. خمیر دندان­های با کیفیت این عمل را به خوبی انجام می­دهند. خاصیت استفاده از خمیر دندان­ خارجی این است که تازگی تنفس شما را برای 10 الی 12 ساعت حفظ می­نماید.

پاکسازی عمیق:
زیبایی دندان­ها در زیبایی ظاهر انسان بسیار تاثیر گذار است. سفیدی دندان­ها از مقیاس­های زیبایی صورت است. یکی از خواص خمیر دندان­ خارجی، پاکسازی دندان است به طوری که جرم ها و زردی­هایی که سال­ها روی دندان­ها انباشته شده است پاک شوند. در صورت استفاده منظم از خمیر دندان­های خارجی و با کیفیت روکش ها و رنگ­های نا خواسته­ی روی دندان پاک می­شود و یک سفیدی طبیعی به دندان­ها می­دهد. این سفیدی دندان با هیچ لمینیت و کامپوزیتی قابل مقایسه نیست.

تقویت مینای دندان:

خمیر دندان­های خارجی شامل ترکیباتی هستند که می توانند مینای دندان را تقویت کنند. این ترکیبات می توانند سلامت دندان­ها را تسهیل کنند و از آسیب­های دندانی، عفونت لثه و زبان و همچنین پوسیدگی دندان­ها جلوگیری کنند.

مضرات خمیر دندان­های نامرغوب:

قلیایی ساختن محیط دهان:

همانطور که می­دانید استفاده مواد شوینده عموما از باز­ها هستند. باز­ها نیز مانند اسید­ها خورنده بوده و باعث پوسیدگی اجسام می­شوند. خمیر دندان­های نا مرغوب نیز باعث ایجاد پوسیدگی در دندان­ها می­شوند.

استفاده از مواد قندی برای طعم دهی به دهان

طعم خمیر دندان از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است. شما در روز حدود 10 دقیقه به مسواک زدن اختصاص می­دهید و پس از مسواک زدن تا مدتی مواد غذایی مصرف نمی­کنید. پس طعم خمیر دندان بسیار مهم است. خمیر دندان­های نامرغوب از مواد قندی و مواد مضر برای بهبود طعم استفاده می­کنند. این عمل باعث کاهش عملکرد خمیر دندان می­شود. در خمیر دندان های خارجی طعم و یا اسانس استفاده شده کیفیت خیلی بالایی دارد که باعث می‌شود طعم خیلی بهتری را شما حس کنید. واقعا خواص خمیر دندان خارجی را می‌توان در این مسئله هم مشاهده کرد.

از بین بردن تمام باکتری­ها

خاصیت استفاده از خمیر دندان

در دهان و سیستم گوارشی ما باکتری­های مفید نیز وجود دارد. استفاده مداوم از خمیر دندان­های نامرغوب باعث از بین رفتن تمام این باکتری­ها شده و در طولانی مدت سیستم گوارشی ما را دچار اشکال می­کنند.

استفاده از خوشبو کننده شیمیایی:
خوش بو بودن دهان و حفظ تازگی نفس بسیار مهم است. اما استفاده از خوشبو کننده­ های شیمیایی موارد زیر را به دنبال دارد:

  • عفونت دهان و لثه.
  • از بین رفتن پرز­های زبان
  • از بین رفتن مینای دندان
  • حساسیت­دهانی
  • مشکلات تنفسی و آسیب­های ریوی
  • سرطان
  • مشکلات گوارشی و زخم معده

تست­های حیوانی:
بر خلاف سایر موارد این مورد به بهداشت دهان شما صدمه نمیزند. اما شرکت­های تولیدی وسایل آرایشی بهداشتی که تست­های خود را بر روی حیوانات انجام می­دهند به طبیعت ما صدمه می­زنند. با تحریم این شرکت­ها به طبیعت کمک کنیم.

نتیجه گیری:

استفاده منظم و صحیح از خمیر دندان­های خارجی می تواند به بهبود بهداشت دهان و دندان کمک کند. این محصولات دارای خواصی هستند که شامل حفظ بهداشت دهان و دندان، کنترل رشد باکتری­های دهان، از بین بردن بو نامطبوع و ایجاد بوی خوشایند دهان و حفظ تازگی نفس، تنظیم PH دهان، پاکسازی عمیق و بخشیدن سفیدی زیبا به دندان­ها و تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی آن­ها می باشد. با استفاده منظم و مداوم از خمیر دندان­های خارجی می توانید بهداشت دهان و دندان خود را بهبود ببخشید و از مشکلات دندانی جلوگیری نمایید. خاصیت­های خمیر دندان خارجی بسیار از مواردی که در این مقاله آمده است بیشتر است. پس در انتخاب خمیر دندان خود دقت نمایید.

سخن آخر:

همان اندازه که استفاده از خمیر دندان خارجی برای بهداشت دهانی شما حائز اهمیت است استفاده از مسواک مناسب و استفاده صحیح و مداوم هم اهیمت بسیار زیادی دارد. سانا طب در کنار شما است تا شما و فرزندان خود دندان های خود را همیشه سالم نگه دارید. سالم و تندرست باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *